Vsebina je osnova vsebinskega marketinga. Ampak kaj je vsebina? Večina si vsebino predstavlja kot objave na blogu. Nekateri se spomnijo še na brezplačno e-knjigo, ki jo ponudimo obiskovalcem naše spletne strani.

Oboje je seveda najbolj razširjena oblika vsebine, ki ju uporabljamo v vsebinskem marketingu. A to še zdaleč ni edina vsebina, ki jo lahko kreiramo.

Vrsta vsebine, ki je primerna za vaše podjetje

Preden izberemo določen tip vsebine, se moramo najprej vprašati, za koga vsebino ustvarjamo.

Pomislimo na našega poosebljenega kupca in izberimo takšno vrsto vsebine, ki bo zanj najbolj privlačna. Šele nato ustvarimo vsebino, ki ga bo zanimala in bo zanj najbolj uporabna.

V nasprotnem primeru se nam lahko zgodi, da kreiramo ogromno sicer uporabne vsebine, ki pa poosebljenega kupca nikoli ne doseže.

Najpogostejše vrste vsebine v vsebinskem marketingu:

(po naključnem vrstnem redu)

  1. Animirane slike GIF – slika GIF je sestavljena iz več zaporednih slik, ki tvorijo enostavno animacijo.
  2. Zapisi na blogu – vsi zapisi, ki zanimajo vaše ciljne kupce.
  3. E-knjige – elektronska knjiga, ki si jo lahko prenesemo na računalnik in druge naprave.
  4. Fotografije – nekatere fotografije prikažejo več, kot lahko o tem napišemo na desetih straneh.
  5. Meme – slike, ki se širijo viralno. Večinoma so to smešne slike, ki jih lahko na enostaven način ustvarite tudi sami, na primer na spletni strani Meme Generator.
  6. Citati – misli, izreki ali motivacijski govori znanih osebnosti.
  7. Infografike – prikaz statističnih (in ostalih) informacij na pregleden in zanimiv način.
  8. Podcasti – avdio vsebina, ki si jo lahko prenesemo na računalnik, tablico ali pametni mobilni telefon in jo poslušamo kadarkoli želimo. Primer: Podcast radia Val 202
  9. Stripi – zgodbe prikazane s pomočjo stripa. Brezplačno lahko strip ustvarite s ToonDoo ali podobnimi orodji.
  10. Študije primerov – podrobnejši opis nekega primera, npr. kako smo določeno storitev opravili za določenega kupca.
  11. E-mail novice – vsebina, ki jo v rednih intervalih pošiljamo naročnikom na naš e-mail seznam. Na področju pošiljanja e-mail kampanj sta najbolj uporabna MailChimp in AWeber.
  12. Odgovori na pogosta vprašanja – na enem mestu zberemo vse najpomembnejše informacije, ki jih kupci potrebujejo pri nakupnem odločanju.
  13. Vodiči – kupcem pojasnimo kako se nekaj naredi, kako neka stvar deluje ali kako naj naš izdelek uporabljajo.
  14. Gostujoči blog zapisi – napišemo blog zapis, vendar ga ne objavimo na našem blogu, ampak na blogu tretje osebe. V zameno lahko ponavadi objavimo povezavo do naše spletne strani.
  15. Intervjuji – opravimo intervju z našimi kupci, dobavitelji, zaposlenimi ter zbrane odgovore javno objavimo. Kasneje lahko objavimo primerjave med odgovori različnih oseb glede na isto tematiko.
  16. Webinarji – za naše potencialne in obstoječe kupce pripravljamo spletne seminarje v živo.
  17. Ankete in raziskave – opravimo anketo na področju, ki naše ciljne kupce najbolj zanima ter objavimo vse izsledke in naše analize. Spletno anketo lahko brezplačno ustvarimo z orodjem SurveyMonkey in podobnimi ponudniki.
  18. Predstavitve s prosojnicami – določeno tematiko lahko veliko lažje predstavimo s prosojnicami. Če jih objavimo na internetu, na primer s SlideShare, izboljšamo deljenje vsebine med našimi potencialnimi kupci.
  19. Primerjave – v kolikor imajo vaši konkurenti javno objavljene podatke o cenah, lastnostih, kvaliteti in podobno, jih lahko medsebojno primerjamo. Primerjavo izpeljite objektivno in ne zavajajte. Izpuščanje podatkov, ki vašemu podjetju ne ustrezajo, je tudi zavajanje.
  20. Kvizi – zanimiva vprašanja, ki preizkušajo znanje vaših potencialnih kupcev na zabaven način. Kvize lahko nadgradimo v nagradno igro.
  21. Mnenja kupcev – predstavimo resnična mnenja naših kupcev o izdelkih, storitvah ali podjetju.
  22. Vlog (video blog) – namesto pisanja blog zapisov, našo vsebino objavimo kot video posnetek. Deljenje video vsebine znatno povečamo, če video javno objavimo na YouTube-u in na socialnih omrežjih.
  23. Recenzije – preučimo lastnosti (npr. izdelkov, storitev, postopkov …) in podamo naše strokovno mnenje ali oceno.
Preberite še:  Edinstvena prodajna prednost - kako jo ustvariti?

To je nekaj vrst vsebine, ki jih kreiramo pri vsebinskem marketingu. Obstaja pa jih seveda še mnogo več. Vendar ne pozabite – vrsto vsebine izberite glede na ustreznost vsebine za vašega poosebljenega kupca.

Primer izbire vrste vsebine za visokotehnološko podjetje

Če imate visokotehnološki proizvod, bo bolj učinkovito, če napišete podroben vodič za uporabo izdelka, poglobljen intervju z zadovoljnim kupcem in recenzijo splošno priznane metode uporabe izdelka.

Kreiranje smešnih slik, stripov in kvizov v tem primeru zagotovo ne bo tako učinkovito.

Pin It on Pinterest

Share This