Koliko denarja bi potrebovali pred desetimi leti, da bi tisoč potencialnih kupcev obvestili o naših izdelkih ali storitvah? Veliko. Koliko ga potrebujemo danes? Nič, danes lahko to storimo brezplačno. Socialna omrežja, kot je Twitter, so brezplačna orodja in vse kar zahtevajo od nas, sta čas in nekaj znanja.

Torej, kaj je Twitter?

Twitter je socialno omrežje na katerem lahko objavljamo kratke objave (s fotografijami ali brez), dolge do 140 znakov. Omejitev na 140 znakov se morda zdi nelogična in na nek način nadležna, vendar je ravno znakovna omejitev tista, zaradi katere je omrežje posebno in učinkovito.

Twitter je bil prvotno zasnovan kor orodje, katerega bi se uporabljajo na mobilnih telefonih. Ravno zato se omejenost znakov ujema z številom znakov, ki so nam na voljo pri pisanju sms-ov.

Torej, predstavljajte si tvitanje kot sms pogovor z vašimi kolegi s področja, ki vas zanima, s področja vaše dejavnosti, s strokovnjaki tega področja in seveda z vašimi kupci – potencialnimi in obstoječimi.

Twitter za podjetja

Vsako socialno omrežje bo, pri pametni uporabi, podjetju pomagalo doseči zastavljene poslovne cilje. Pomagalo bo pri utrjevanju imena podjetja in/ali blagovne znamke. Na kratko: Twitter je gradnik in vzdrževalec odnosov. Njegov namen je doseči in obdržati kupce.

Twitter podjetjem pomaga pri:

  • utrjevanju in promociji blagovne znamke
  • komunikaciji s kupci – potencialnimi in obstoječimi
  • spremljanju pogovorov o našem podjetju
  • promociji vsebine, ki jo ustvarimo (blogi, e-knjige)
  • vzdrževanju pristnih odnosov z ljudmi, ki našemu podjetju zaupajo

Zdaj vemo kaj Twitter je in kako koristen je lahko. Vendar preden se spravimo k praktičnim nasvetom – na primer kako naložiti profilno fotografijo, kako napisati tvit in komu slediti – pred tem je smiselno preleteti pojme povezane z omrežjem.

Preberite še:  Katero socialno omrežje je primerno za vaše podjetje?

Osnovni pojmi Twitterja

Twitter (za enkrat) uporabniku še ne nudi slovenskega jezika. To ne pomeni, da ne moremo tvitati v slovenskem jeziku, objave seveda pišemo v slovenščini (oziroma, v kolikor poslujemo s tujino, lahko tvitamo tudi v tujih jezikih). To pomeni, da so pojavno okno ter njegove funkcije v jeziku, ki ga izberemo. Načeloma je to angleški jezik, ni pa nujno.

In ravno angleški izrazi prevladujejo v pogosto rabljenih in uveljavljenih pojmih, ki uporabniku Twitterja pomagajo pri komunikaciji. Nekaj najbolj pomembnih in pogostih sem zapisala, prilagodila in obrazložila:

Uporabniško ime (ang. username)

Ime, ki ga izberemo in s katerim se predstavljamo.

Slediti (ang. to follow)

Naročiti se na objave, oziroma na tvite nekoga. To storimo tako, da kliknemo gumb “follow” na njegovem profilu oziroma na desni strani, kjer se nam izpisujejo predlogi komu slediti. Ko nekomu sledimo vidimo njegove tvite na naši časovnici.

Časovnica (ang. timeline)

Kronološko prikazani tviti oseb, ki jim sledimo. Tviti si sledijo od najnovejšega proti starejšim. Časovnica je prva in osnovna stran Twitterja.

Sledilci (ang. followers)

Osebe, ki so se naročile na naše objave oziroma osebe, ki nam sledijo. Skupno število sledilcev lahko vidimo levo zgoraj na osnovni strani Twitterja oziroma na našem profilu. Levo od števila sledilcev je število oseb, ki jim sledimo mi.

Tvit (ang. tweet)

Kot smo že omenili so to objave, dolge do 140 znakov. Tvit zapišemo levo zgoraj v belo okence in kliknemo “tweet”. Poleg gumba “tweet” je gumbek z ikono fotoaparata in v kolikor želimo v naš tvit priložiti fotografijo, to storimo tako, da kliknemo na ta gumbek, izberemo fotografijo in pritisnemo “tweet”.

Preberite še:  Katero socialno omrežje je primerno za vaše podjetje?

V naših tvitih lahko delimo tudi povezave. Povezave je smiselno prilagoditi omejenosti na 140 znakov. Na voljo so orodja, ki krajšajo povezave ter nam tako prihranijo kar nekaj znakov. Zelo uporabno orodje za krajšanje povezav je Bit.ly.

Odgovori (ang. reply)

Ko želimo odgovoriti nekomu to storimo tako, da na tvitu te osebe kliknemo na “reply”. Odpre se nam okence za pisanje tvita, ki se začne z @, nad okencem za pisanje tvita je tvit na katerega želimo odgovoriti. Znak @, kateremu sledi ime osebe, pomeni, da pišemo točno tej osebi. V posameznem tvit je lahko vključenih več oseb, vendar moramo biti pozorni na omejitev 140 znakov. Torej več oseb kot želimo v tvitu, manj znakov nam ostane na voljo za besedilo.

Direktno sporočilo (ang. direct message, oziroma DM)

Privatno sporočilo poslano eni ali več osebam na Twitterju. Privatna sporočila lahko pošiljamo le osebam, ki nam sledijo. Ne moremo ga poslati nekomu, ki nam ne sledi. Privatno sporočilo pošljemo tako, da desno zgoraj, poleg okenca za iskanje (search) kliknemo na gumb z ikono pisemca. Tam so tudi shranjena vsa naša dosedanja privatna sporočila.

Hešteg (ang. hashtag)

Hešteg bi lahko zapisali tudi lojtra, ker gre za znakec #, ki združuje določene teme pogovorov.

Torej, zanimajo nas tviti o svetovnem nogometnem prvenstvu, hešteg dogodka je #sp2014. V okence za iskanje vtipkamo #sp2014 ter najdemo vse tvite, ki se nanašajo na iskano temo.

Heštegi so pomembni za podjetja, saj lahko z njimi najdemo ljudi, ki imajo določen problem in jim ga pomagamo rešiti. Recimo da ste frizerka. Na Twitterju poiščete #frizer ter tako najdete vse osebe, ki so v svojem tvitu uporabile to besedo. To pomeni, da so med njimi zelo verjetno osebe, ki frizerja potrebujejo. Odgovorite jim z nasvetom ter jih morda povprašajte s kakšnimi težavami se srečujejo.

Preberite še:  Katero socialno omrežje je primerno za vaše podjetje?

Lepa beseda lepo mesto najde, tudi na Twitterju.

Retvit (ang. retweet)

Tvitnemo tvit, ki ga je nekdo že tvitnil. Da retvitnemo pomeni, da določen tvit, ki se nam zdi zanimiv ali uporaben delimo z našimi sledilci. Na tvitu osebe je, poleg “reply” funkcije, s katero nekomu odgovorimo, funkcija “retweet”. To pomeni, da obstoječ tvit pokažemo našim sledilcem, le-ta pa se bo pojavil na njihovi časovnici.

Zdaj ko smo razjasnili pojme, ki jih najpogosteje uporabljamo, ko govorimo o Twitterju ter tudi ko tvitamo, bomo lažje razumeli Twitter, njegovo delovanje ter njegovo namembnost.

Twitter je koristen, zabaven in enostaven

Morda se z zadnjim pridevnikom ne strinjate, morda se ne strinjate z nobenim, ampak verjetno se strinjate, da mora biti vaše podjetje tam, kjer so vaši kupci. Pred desetimi leti nismo vedeli kje so naši kupci, nismo vedeli, če bodo opazili naš oglas na televiziji ali v časopisu. Zdaj vemo. Zdaj vemo kje so, o čem govorijo in kako jim lahko pomagamo.

Twitter ni zapleten, tako kot mogoče na prvi pogled zgleda. Ko enkrat pričnemo tvitati, ko delimo koristne nasvete in se pogovarjamo z drugimi, Twitter postane precej enostaven. Celo rutinski.

Vas zanima, kako je videti moj Twitter profil? Poiščite me na Twitterju: @DomenHrabar in me pocukajte za rokav. 😉

Pin It on Pinterest

Share This