Kaj je domena in kaj gostovanje? Zakaj je to dvoje sploh potrebno pri spletni strani? Kaj je najbolj pomembno pri izdelavi spletne strani? Na kaj vse je treba biti pozoren pri izbiri ponudnikov in kakšne so ‘normalne’ cene?

Upam, da vam bo – če se prvič odločate za izdelavo spletne strani – tale članek nekoliko pomagal pri razumevanju osnovnih pojmov ter olajšal izbiro različnih ponudnikov in sam postopek izdelave spletne strani.

1. Domena

Domena je ime in spletni naslov vaše spletne strani. Zapiše se jo v takšni obliki: vasadomena.si.

Prvi del – ‘vasadomena’ predstavlja ime vašega podjetja (ali kakšno drugo ime, ki ste ga izbrali), končnica .si pa se uporablja za slovenske nacionalne domene (in se zato najbolj pogosto uporablja v Sloveniji). Uporabite lahko tudi .com, .net, .biz ali katero drugo domeno.

Domene je potrebno registrirati in sicer za najmanj eno leto. Domeno lahko registrirate pri različnih ponudnikih, ki imajo tudi nekoliko različne cene za registracijo domene. Večina jih nudi popuste za večletno registracijo. Cene so različne tudi glede na domensko končnico (npr. .si je lahko cenejša od .org.).

Normalna cena domene: Domene s končnico .si stanejo okoli 15€ za 1 leto.

Ko poteče obdobje, za katero ste registrirali domeno, jo je potrebno podaljšati. V kolikor tega ne storite, bo registracija potekla in jo bo lahko registriral nekdo drug. Nekateri ponudniki imajo cene podaljšanja domene nekoliko višje od prve registracije, zato to preverite že ob prvi registraciji.

V kolikor niste zadovoljni s ponudnikom, ki je registriral vašo domeno, jo lahko prenesete k drugemu ponudniku. Prenos domene je razmeroma hiter in enostaven in pri večini ponudnikov tudi brezplačen.

Ko ste kupili, oziroma registrirali domeno, ste dobili spletni naslov, ki bo vodil do vaše spletne strani. Prav tako boste lahko pričeli uporabljati vaš poslovni mail, ki bo sestavljen iz neke splošne označbe (npr.: info) ali vašega imena (ali katere druge oznake) in iz vaše domene, vmes pa bo simbol @. Vaš poslovni mail bo zapisan v na primer takšni obliki: [email protected] Z domeno pa poskrbimo le za naslov vašega poslovnega maila. Da lahko e-pošto prejemate in pošiljate, potrebujete primeren prostor, ki pa ga dobite s paketom gostovanja.

2. Gostovanje

Vaša spletna stran mora biti neprestano vidna  in dostopna obiskovalcem vaše spletne strani. Zato jo je potrebno nekam shraniti ter poskrbeti, da je spletna stran ves čas povezana z internetom.

Spletno stran bi lahko teoretično poganjal tudi vaš računalnik. Vendar v praksi za to veliko bolje poskrbijo specializirana podjetja, ki imajo v lasti strežnike, na katerih hranijo vašo spletno stran. Strežniki so zmogljivi računalniki, ki so optimalno (programsko in strojno) prilagojeni za hrambo in prikazovanje spletnih strani na internetu.

Gostovanje se pravzaprav imenuje prostor na strežniku, ki ga pri ponudniku zakupite za določeno časovno obdobje. Vaša spletna stran je torej gostja na strežniku vašega ponudnika.

Cene gostovanja so najbolj odvisne od količine prostora, ki ga potrebujete na strežniku, koliko prometa ali obiska imate na spletni strani in koliko poštnih predalov potrebujete. Z gostovanjem namreč poleg prostora za spletno stran hkrati prejmete tudi prostor za vaše e-maile.

Da bi bila izbira lažja, imajo ponudniki gostovanja že vnaprej pripravljene pakete gostovanja. Za izbiro primernega paketa gostovanja se posvetujte tudi s podjetjem, pri katerem boste izdelali spletno stran ali pa s samim ponudnikom gostovanja.

Normalna cena gostovanja: Paket gostovanja za povprečno spletno stran stane okoli 30€ za 1 leto.

Pri izbiri ponudnika je dobro preveriti, ali ponudnik nudi pomoč in podporo, v kolikor bi šlo kaj narobe pri vaši spletni strani. Zanesljiva, hitra in prijazna pomoč odtehta ogromno v takšnih stresnih situacijah (sploh, če je razlika v ceni majhna).

3. Spletna stran

Obstaja veliko različnih tehnologij, sistemov in načinov izdelave spletnih strani. Zato so tudi cene izdelave spletnih strani lahko zelo različne pri najrazličnejših ponudnikih. Obstaja tudi obilo brezplačnih spletnih urejevalnikov, ki vam pomagajo do brezplačne spletne strani, vendar niso ravno primerni za resno in profesionalno spletno predstavitev podjetja.

Nekateri ponudniki izdelave spletnih strani oblikujejo in sprogramirajo celotno spletno stran ter jo razvijejo samo za točno določeno stranko, drugi pa uporabijo katerega od plačljivih ali odprtokodnih sistemov za upravljanje s spletnimi vsebinami. Spet tretji pripravijo samo design spletne strani in boste morali najti še programerja. Četrti pa verjetno spet kako drugače. Cene so temu primerno različne, kot so različne tudi želje in zahteve posamezne stranke.

Najpogostejši način izdelave spletnih strani je s sistemom za upravljanje vsebin WordPress. Če znate uporabljati Word (ali podoben program), vam tudi tale sistem ne bo delal težav pri urejanju vsebine. WordPress je primeren tako za majhne kot velike spletne strani in celo spletne trgovine, saj lahko z vtičniki razširimo funkcionalnost spletne strani. Je pa potrebno spletne strani izdelane s pomočjo WordPressa vzdrževati in vse vtičnike pogosto posodabljati, da se izognemo morebitnemu vdoru in poškodovanju spletne strani ali vtičnikov.

Na spletni strani je najpomembnejša vaša vsebina, ki bo pritegnila k nakupu vaših izdelkov ali storitev. Z vsebino mislim na besedila, fotografije ter na videe, ki jih ustrezno predstavite na različnih podstraneh vaše spletne strani. Z dobro premišljeno obliko oz. designom spletne strani poskrbimo, da uporabnik hitro najde, kar ga zanima ter da je vsebina prikazana na ustrezen in prijeten način.

Glede na to, da sodobni uporabnik do vaše spletne strani dostopa tudi prek pametnega telefona ali tablice, je odlično, da je design vaše spletne strani prilagodljiv ali odziven. Torej, spletna stran ne sme biti samo lepa, temveč uporabna, pregledna in predvsem funkcionalna.

Normalna cena: V rangu od 200€ do 400€ za preproste spletne strani, od 400€ do 900€ za poslovne spletne strani, od 900€ do 1600€ za naprednejše spletne strani in spletne trgovine ter nad 1600€ za zahtevnejše spletne strani, trgovine in portale.

Preberite še:  5 podstrani, ki jih kupci želijo videti na vaši spletni strani

Pin It on Pinterest

Share This