Vsebina, ki jo ustvarite je lahko učinkovita le toliko, kot so učinkovite vaše metode distribucije in promocije vsebine.

Ko ustvarite kvalitetne vsebine, jih je potrebno deliti z vašimi nakupnimi personami. Vaša vsebina mora postati vidna.

Če ne dostavite vsebin vašim kupcem, jih ne morejo videti, slišati ali prebrati. Ste se trudili z ustvarjanjem vsebin zato, da jih nihče ne vidi?

Sigurno ne.

Vsebino lahko promovirate in delite po:

  • Naravnih poteh
  • Plačljivih poteh

 

Naravne poti za distribucijo in promocijo vsebin

Vsem naravnim potem promocije in deljenja vsebin je skupno, da jih ni potrebno plačevati. Mogoče plačamo za orodja ali tehnologijo, ki jo uporabimo pri promociji, ampak medij je brezplačen.

Vsebine lahko promoviramo in distribuiramo prek naslednjih naravnih poti:

  • socialni mediji,
  • e-pošta,
  • iskalniki,
  • vplivneži,
  • komentiranje blogov in
  • RSS.

Distribucija vsebin lahko poteka tudi po drugih naravnih poteh, na primer od ust do ust, prek forumov in tako naprej.

V ta blog zapis sem vključil le tiste naravne poti, s katerimi lahko direktno upravljate, jih nadzorujete in merite učinkovitost.

Nekatera področja so tako obsežna, da so se razširila v oblike marketinga. Tako poznamo marketing socialnih omrežij, e-poštni marketing, iskalniški marketing, pa tudi marketing vplivnežev in podobno.

Poglejmo si malce bolj podrobno naravne poti za promocijo in distribucijo vsebin.

 

Socialni mediji

S socialnimi omrežji ustvarjate odnose z vašimi nakupnimi personami. Delite vsebine, ki jih zanimajo ter z njimi komunicirajte. Poleg vsebin, ki jih ustvarite vi, delite tudi podobne vsebine drugih avtorjev. Skušajte pomagati vašim sledilcem in oboževalcem s koristno, zanimivo ter zabavno vsebino.

Način in ton komunikacije je odvisen od vaše blagovne znamke in od posebnosti socialnega omrežja, na katerem nastopate.

Vsako socialno omrežje ima določene specifike, ki jih morate upoštevati, če želite na tem omrežju uspešno nastopati.

Če objavljate zelo sproščene, osebne fotografije, bodo na Facebooku odlično sprejete, na bolj poslovnem socialnem omrežju LinkedIn, pa vaši sledilci ne bodo navdušeni.

Poleg samih vsebin je pomembno tudi, kdaj vsebine objavljate in kako pogosto. Testirajte objavljanje vsebin ob različnih urah in dnevih ter tako ugotovite, kdaj so vaši spremljevalci najbolj aktivni.

Pri določanju primernih ur za objavljanje si lahko pomagate z različnimi orodji za vodenje računov na socialnih omrežjih (kot je npr. Buffer), ki vam avtomatsko predlagajo primerne čase za objavo.

Pri pogostosti objavljanja bodite pozorni na to, da ne objavljate premalo ali preveč objav.

Če objavite 12 objav v enem dnevu na Twitterju, je to popolnoma v redu. Če isto število objav objavite na LinkedInu, je to veliko preveč.

Pogostost objavljanja je odvisna od socialnega omrežja na katerem objavljate, pa tudi od dejavnosti, s katero se vaše podjetje ukvarja in kakšne vsebine objavljate.

Elektronska pošta

Omogočite vašim nakupnim personam, da se naročijo na e-mail seznam. Vsem, ki se naročijo, pošiljate e-pošto s koristnimi vsebinami.

Ob prijavi lahko zahtevate od naročnikov le e-mail, lahko pa tudi ime in priimek, podjetje ali druge podatke.

E-mail naročnika je edini zares nujen podatek, ki ga potrebujete. Vendar lahko z dodatnimi podatki izboljšamo učinkovitost e-mail marketinga tako, da ga prilagodimo posameznemu naročniku.

Pošiljate lahko avtomatsko personalizirana sporočila, ki vsebujejo ime in priimek naslovnika. Tako je poštno sporočilo osebno in nekoliko bolj prijetno.

Če imate več različnih vsebin, lahko naročnike segmentirate glede na to, katera vsebina jih zanima in jim ne pošiljate drugih vsebin. Lahko naročnikom omogočite, da si sami izberejo, kako pogosto želijo prejemati vašo e-pošto.

Vključite le polja, za katera menite, da so nujno potrebna in jih boste dejansko uporabili. V praksi velja, da manj kot je polj za izpolniti, več ljudi se prijavi na seznam.

Iskalniki

Vsebine je potrebno optimizirati za iskalnike, da se vaša vsebina znajde čim višje na iskalnikih. Naravno, brez oglaševanja.

Višje kot je uvrščena vaša vsebina, več možnosti imate, da bo kdo kliknil na povezavo in si ogledal vsebino.

Okoli 90% ljudi pregleda le prvo stran Googla. Če ste na tretji strani, vas bo videl le še slab odstotek ljudi.

Pri nekaterih ključnih besedah zato obstaja ogromna konkurenca, ko se želi veliko različnih spletnih strani uvrstiti na prvo stran.

Zmagajo le tisti, ki imajo najbolje optimizirane spletne strani.

Kaj pa vpliva na to, kako visoko se bo spletna stran uvrščala?

Ogromno stvari.

Mogoče ste pomislili, da bi vašo ključno besedo čim večkrat ponovili v besedilu in na ta način okoli prenesli Google. In se takoj uvrstili na prvo stran. Ne bo šlo tako enostavno.

Ne samo, da to ne bo imelo učinka, ampak vas lahko Google celo kaznuje zaradi kopičenja ključnih besed. Vaša spletna stran se bo zaradi pretirane uporabe ključnih besed uvrščala nižje in ne višje.
Optimizacija spletne strani za iskalnike ali s kratico SEO (search engine optimization) zajema vrsto dejavnikov, ki vplivajo na uvrščanje spletne strani v iskalnikih.

Pomembni dejavniki so:

  • kvaliteta vsebine,
  • uporaba ključnih besed v besedilu, naslovih, URL-ju in slikah,
  • pogostost objavljanja novih vsebin,
  • interne in zunanje povezave,
  • odziven dizajn spletne strani,
  • hitrost spletne strani,
  • avtoriteta ter starost domene in spletne strani,
  • povezave iz drugih spletnih strani na našo spletno stran,
  • deljenje spletne strani na socialnih omrežjih,

Kljub temu, da je naštetih kar nekaj dejavnikov, ki vplivajo na položaj vaše spletne strani na iskalnih, to niso vsi dejavniki.

Obstaja jih še več. Mnogo več.

Nekateri so bolj pomembni kot drugi. Na nekatere sploh nimate vpliva.

In s časom se spreminjajo, tako kot Google prilagaja iskalniški algoritem.

Vendar vam ni potrebno začeti z vsem naenkrat. Začnite tam, kjer boste v najkrajšem času in z najmanjšim trudom dosegli največ. To so na primer blog zapisi, ki jih lahko hitro optimizirate za iskalnike.

Vplivneži

Povežite se s strokovnjaki na vašem področju, ki jih vaše nakupne že spremljajo in jih dojemajo kot avtoriteto.

Če se vam uspe povezati z vplivneži, ki komentirajo in delijo vaše vsebine, boste hitro zvišali doseg in vidnost vsebine pri vaših nakupnih personah.

Komentiranje blogov

Poiščite pomembne ter obiskane bloge, ki se dotikajo vašega področja in jih vaše nakupne persone spremljajo.

Komentirajte blog zapise ter zgradite prijateljski odnos s pisci blogov. Če ste podobno kot avtor nekega blog zapisa pisali tudi sami, dodajte povezavo do vašega sorodnega blog zapisa.

Ne začnite pa kar v vseh komentarjih lepiti povezave do vaše strani. Najprej zgradite odnos, sicer bodo vaše povezave izbrisane in dodane med vsiljene komentarje.

RSS

Omogočite vašim bralcem, da se naročijo na prejemanje vaših blog zapisov s pomočjo RSS protokola. Z ustreznim spletnim programom (na primer Feedly) bodo lahko prebrali vaš blog zapis takoj, ko ga boste objavili.

Plačljive poti za distribucijo in promocijo vsebin

Za povečanje dosega vaše vsebine lahko uporabite tudi plačljive poti. Za promocijo prek plačljivih poti boste plačali za oglaševanje.

Najpomembnejši plačljivi poti za promocijo in distribucijo vsebine sta:

  • oglaševanje na iskalnikih in
  • oglaševanje na socialnih omrežjih.

V kolikor vaša spletna stran ni najbolje optimizirana za iskalnike in se želite takoj uvrščati z določenimi ključnimi besedami na prvo stran Googla, potem oglašujte na iskalnikih.

Oglas postavite za ključno besedo, za katero želite, da se oglas pojavi, ko jo nekdo išče. Za oglas boste plačali le, ko bo nekdo kliknil na vaš oglas.

Pri oglaševanju na socialnih omrežjih, kot so Facebook, Twitter in LinkedIn, obstaja več različnih načinov prikaza oglasov in vsebin. Pri večini pa je skupno to, da lahko uporabite orodja za segmentacijo.

To pomeni, da se bodo vaši oglasi prikazovali le vašemu ciljnemu občinstvu, ki ste ga določili ob kreiranju oglasov. Ljudem, ki niso vaši potencialni kupci, se oglasi ne bodo prikazali.

V sklopu vsebinskega marketinga uporabljamo plačljivo promocijo z oglasi tako, da izpostavljamo vsebino, ki naše nakupne persone zanima. Z oglaševanjem lažje dosežemo naše kupce, ki si želijo videti naših vsebin.

Preberite še:  Vsebinski marketing - 23 najpogostejših vrst vsebine

Pin It on Pinterest

Share This