Kako boste vedeli, da ste prišli na cilj, če si cilja niste vnaprej določili? Potemtakem bo vse, kar dosežete, v redu.

Z marketinškimi cilji jasno določimo, kaj želimo pravzaprav doseči. Vendar, če si samo želimo več kupcev, višjo prodajo ali pa mogoče višji obisk spletne strani, so to le želje, ki se bodo morda izpolnile, morda pa ne. Za uresničitev želja je potrebno najprej postaviti jasne cilje.

Mogoče imate cilj povečati število obiskovalcev vaše spletne strani. Vendar to ni dobro zastavljen cilj. Zakaj, si preberite v nadaljevanju.

Z določanjem marketinških ciljev po metodi SMART določimo cilje, ki so specifični, merljivi, dosegljivi, ustrezni in časovno določeni. Kratica SMART v prevodu iz angleškega jezika pomeni ‘pameten’.

No, pa poglejmo, zakaj je postavljanje ciljev po tej metodi pametno.

  • S – Specifičen (Specific)

Določite specifične cilje, s številkami in s časovnimi roki. Lahko si pomagate z vprašanji, kaj, kdo, kdaj, kje in zakaj. Vprašanje ‘kako’ lahko pustite za kasneje, ko boste načrtovali strategijo za dosego cilja.

  • M – Merljiv (Measurable)

Cilj določite tako, da ga lahko izmerite. Vprašajte se koliko enot nečesa. Če merite cilje, lahko natančno določite v kolikšni meri ste te cilje dosegli. V kolikor pa ciljev niste dosegli, vam lahko statistični podatki razkrijejo vzroke za neuspeh.

  • A – Dosegljiv (Attainable)

Postavite si dosegljiv in realističen cilj. Če že vnaprej veste, da cilja ne boste mogli doseči, se niti ne boste trudili delati. Raje določite uresničljiv cilj, ki vas bo motiviral. Dosegljivost cilja določite glede na vaše sposobnosti in glede na trg, na katerem poslujete.

  • R – Ustrezen (Relevant)

Cilj naj ustreza vaši glavni poslovni strategiji in sklada z vašimi trenutnimi marketinškimi aktivnostmi. Medsebojno nasprotujoči se cilji, napačna izbira pomembnosti cilja ali preveč zahteven cilj za neizkušene zaposlene – vse to so primeri ciljev, ki jih ne boste mogli doseči, zato so neustrezni.

  • T – Časovno določen (Time-bound)

Določite do kdaj mora biti cilj izpolnjen. Je to en dan, en teden, en mesec? Časovni rok za dosego cilja naj ne bo ‘enkrat do upokojitve’, hkrati pa naj ne bo prekratek. Naj vas rok, do kdaj morate cilj doseči motivira. Pri daljših časovnih obdobjih skušajte razdelati cilj na več krajših časovnih obdobij, da dobite bolj jasno sliko, kaj mora biti do kdaj narejeno.

Praktičen primer SMART marketinškega cilja

Poglejmo še praktičen primer SMART marketinškega cilja:

V roku treh mesecev povečati obisk unikatnih obiskovalcev spletne strani za 13% z bloganjem, aktivnostmi na socialnih omrežjih in e-mail marketingom.

Določanje pametnih (SMART) ciljev je prvi korak k temu, da cilje tudi dosežete. Skušajte določiti vse marketinške in poslovne (seveda lahko tudi osebne) cilje. Če imate obsežnejše in bolj zapletene cilje ali cilje, ki jih lahko dosežete v daljšem obdobju, jih razdrobite na manjše cilje.

Ko natančno veste, katere cilje želite doseči in do kdaj, lahko pričnete s pripravo načrta in strategije, s katero boste uresničili zastavljene cilje.

Pa srečno pri postavljanju in uresničevanju ciljev. Čeprav … Verjetno sreče niti ne potrebujete, ko enkrat natančno veste, kaj želite in kako boste to dosegli, kajne?

Preberite še:  Kako napisati navdihujočo vizijo podjetja

Pin It on Pinterest

Share This