Napake pri vsebinskem marketingu se dogajajo tako pri novih tržnikih, kot pri izkušenih marketinških mačkih.

Priznam, tudi jaz kdaj delam napake iz tega seznama. Motiti se je človeško. Je pa dobro, da napake prepoznamo, saj jih lahko potem odpravimo, se ob tem nekaj novega naučimo in kar je mogoče še najbolj pomembno – vsakič znova se izboljšamo.

Pa poglejmo 9 pogostih napak pri vsebinskem marketingu, ki jih mogoče tudi vi počnete prav zdaj. In če jih, se jim skušajte izogniti in izboljšali boste učinkovitost vašega vsebinskega marketinga.

1. Ustvarjanje vsebin brez predhodne marketinške strategije

Ko se zalomi že na začetku.

Pogosto se zgodi, da se podjetniki na hitro lotijo vsebinskega marketinga. Postavijo blog in začnejo pisati vsebine. In ko minejo kakšni trije tedni (pri bolj vztrajnih), ni nobenih rezultatov in zato mislijo, da je vsebinski marketing neučinkovit ali pa, da pri njih ne deluje.

Ampak, ne morete pričakovati rezultatov, če si niste najprej postavili ciljev, razčistili za koga ustvarjate vsebine, katera vsebina je za vaše nakupne persone pomembna glede na njihovo nakupno pot ter kdo, kako in kdaj bo pripravljal vsebine ter ostala pomembna vprašanja za pripravo strategije.

Vsebinski marketing (ali katerikoli marketing) je brez predhodne marketinške strategije obsojen na neuspeh.

2. Kreiranje vsebin brez upoštevanja marketinga

Nekatera podjetja ustvarjajo super zanimive vsebine, ki jih veliko ljudi bere, komentira in deli na socialnih omrežjih. Hkrati pa ista podjetja menijo, da je njihov vsebinski marketing neučinkovit.

Za vsebinski marketing ni dovolj odlična vsebina. Potreben je tudi marketing. Včasih podjetja pozabijo, zakaj so se sploh lotila vsebinskega marketinga. Prvotni namen je namreč pridobitev novih kupcev, ne pa ustvarjanje brezplačnih vsebin.

3. Uporaba le enega orodja za ustvarjanje vsebine

Pogosto se dogaja, da se pri vsebinskem marketingu uporablja le eno orodje za ustvarjanje vsebin. To je ponavadi blog.

Vendar je orodij še mnogo več. In marsikatero je morda za vaše ciljne kupce veliko bolj zanimivo od bloga.

Mogoče bi vaši potencialni kupci raje poslušali vaš podcast (v avtu ali med tekom)? Mogoče želijo videti kakšen video iz zakulisja? Ali pa bi si želeli prek infografike razumeti statistične podatke, ki so sicer suhoparni?

Orodij za ustvarjanje je torej kar nekaj in ne bojte se jih preizkušati. Vaš vsebinski marketing  se lahko drastično izboljša samo s tem, ko za potencialnega kupca pripravite isto vsebino kot sicer, vendar na njemu bolj prijeten in ljub način.

4. Prodajno pisanje le o svojem podjetju in o sebi

Če ste začeli z vsebinskim marketingom zato, da bi ustvarjali še več prodajnih vsebin in hvalili svoje podjetje, potem niste začeli z vsebinskim marketingom. To je prodaja. In s prodajnimi besedili ne boste pridobili zaupanja vaših potencialnih strank, da ste strokovnjak na svojem področju. Ne, ste le še eden od mnogih vsiljivih prodajalcev, ki hvali svoje izdelke in storitve. Naj bi nekdo pri vas kupil, ker vi trdite, da je vaš izdelek najboljši?

Z vsebinskim marketingom potencialne kupce informiramo, jim pomagamo, mogoče tudi zabavamo. S tem si gradimo avtoriteto in zaupanje, ki je predpogoj za prodajo.

5. Zelo redko in neredno objavljanje vsebin

Konsistentnost in redno objavljanje vsebin je zelo pomembno pri vsebinskem marketingu. Prav tako je pomembno, da objavljamo večkrat kot le nekajkrat na leto. Seveda, večkrat kot objavljamo, prej so vidni učinki vsebinskega marketinga in močnejši so.

Pogosto pa podjetniki objavljajo vsebine samo takrat, ko imajo malce več časa, ali ko imajo trenutek navdiha. To pomeni, da lahko v dveh tednih ustvarijo 5 blog zapisov, potem pa tri mesece nič. Potem se mogoče objavi en blog zapis in spet nekaj časa nič.

Avtoriteto in zaupanje lahko pri potencialnih kupcih zgradimo, če objavljamo v rednih razmikih. In če objavljamo čim bolj pogosto.

Pri tem pa seveda nikakor ne smemo kvantiteto postaviti pred kvaliteto, kar je še ena zelo pogosta napaka pri vsebinskem marketingu. Raje, kot da pripravite tri blog zapise tedensko, ki so napisani površno in nezanimivo, pripravite enega.

Za bolj redno objavljanje vsebin si pomagajte z uredniškim koledarjem, kjer natančno predvidite ustvarjanje vseh vsebin v prihajajočem obdobju.

6. Ustvarjanje vsebin za splošno javnost

Mogoče se vam zdi, da bi s pisanjem splošnih vsebin, ki so primerne za širok krog ljudi, hitreje pridobili več obiskovalcev in tudi več kupcev. Vendar ni čisto tako. Veliko bolj učinkovite so specifične vsebine, ki naslavljajo ožji krog ljudi.

Nihče ne more biti dober v vsem. Zato ne ustvarjajte vseh možnih vsebin, kar za vse ljudi.

Raje si izberite ožje polje tematik, ki zanimajo vaše ciljne kupce. Specializirajte se za neko področje in se mu posvetite. Vaša vsebina bo tako bolj izstopala in postali boste bolj prepoznavni na tem področju.

7. Zanemarjanje SEO optimizacije ali pretiravanje s ključnimi besedami

Vsebine ustvarjamo za ljudi, ne pa za iskalnike. Vendar, če jo želijo ljudje prebrati / videti / poslušati, je potrebno pomisliti tudi na SEO optimizacijo. Vsebino optimiziramo, da jo obiskovalci lažje najdejo na iskalnikih (kot je Google).

Vendar se pogosto dogaja, da se na SEO optimizacijo popolnoma pozabi. S tem pa se izgubi možnost, da obiskovalci najdejo to vsebino na iskalnikih, ko jo iščejo.

Na drugi strani pa je prav tako pogosto pretiravanje s ključnimi besedami. Mnogi mislijo, da če bodo želeno ključno besedo v besedilu ponavljali in ponavljali, da bo to odlično za SEO optimizacijo. To nikakor ne drži. Prepogosta uporaba ključnih besed škodi optimizaciji. Kar pa je še bolj pomembno – škodi berljivosti. In v prvi vrsti vsebine vendarle ustvarjamo za ljudi. Članka, kjer samo ponavljate neko ključno besedo, ne bo nihče resno jemal.

8. Slaba promocija vsebine na socialnih omrežjih

Ko je enkrat vsebina ustvarjena, jo je potrebno distribuirati med ljudi. Potrebno je najti ljudi, ki bi jih naša vsebina zanimala in jim jo posredovati takoj, ko jo ustvarimo. Socialna omrežja so odlično orodje za to, saj lahko na hiter način dosežemo vse, ki bi jih naša vsebina utegnila zanimati.

Pogosto se dogaja, da podjetja polagajo vse upe na to, da bodo njihovi potencialni kupci že sami našli vsebino. Nekateri še vedno nočejo nastopiti na socialnih omrežjih, nekateri ne izberejo najbolj optimalnega socialnega omrežja za njihovo podjetje (njihovi potencialni kupci so drugje prisotni). Le malo je tistih podjetij, ki redno objavljajo in promovirajo ustvarjene vsebine na socialnih omrežjih.

S tem nikakor ne mislim na prodajno naravnano promoviranje izdelkov ali storitev na socialnih omrežjih. Tukaj gre za promocijo ustvarjene vsebine, ki smo jo ustvarili za naše potencialne kupce in bodo veseli teh vsebin.

9. Brez spremljanja statistik

Veliko podjetij sicer beleži statistike, vendar jih pogosto ne spremljajo. Kaj šele, da bi jih bolj podrobno analizirali.

Vendar statistike so same po sebi neuporabne, če jih na redni ravni ne pregledamo in analiziramo. S pomočjo analiz lahko ugotovimo, katera vsebina je učinkovita in katera ne. Razkrijejo se informacije, kaj naše kupce zanima in kaj radi berejo. Ugotovimo, katera vsebina pretvori največ obiskovalcev v potencialne kupce in še naprej v kupce. Z A/B testiranjem lahko izboljšamo učinkovitost naših pristajalnih strani, prijavo na e-novice ter še mnogo drugih dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost našega vsebinskega marketinga.

Statistike so izrednega pomena, saj nam omogočajo prepoznavanje uspešnosti in učinkovitosti vsebinskega marketinga. In če lahko natančno določimo in merimo različne dejavnike in jih sproti tudi aktivno spremljamo, se lahko hitro odzivamo in delamo potrebne spremembe.

To je 9 pogostih napak pri vsebinskem marketingu, ki pa se jim lahko izognete. Ste prepoznali katero od teh napak in jo počnete tudi sami?

Super.

Zdaj se lahko posvetite temu, da napake popravite in tako izboljšate vaš vsebinski marketing.

Preberite še:  Kako prepoznamo idealne kupce in drastično povišamo dobiček

Pin It on Pinterest

Share This