E-mail marketing je lahko izredno učinkovit. Je pa zbiranje e-mailov in gradnja lastnega e-poštnega seznama dolgotrajna in nikakor enostavna. Zato vas lahko zamika, da kupite seznam e-mailov in si hitro povečate vašo bazo kontaktov in morebitnih kupcev.

Vendar, a je res vse tako čudovito, kot vam trdi prodajalec e-mail seznama? V razmislek vam polagam 7 razlogov, zakaj je nakup e-mail seznama zelo slaba ideja, ki lahko uniči vaš e-mail marketing.

1. Ne veste, kako je prodajalec ustvaril seznam e-mailov

Podjetja, ki se ukvarjajo z e-mail marketingom, bodo svoje sezname e-mail naročnikov skrbno varovala. Kaj šele, da bi jih komu prodala! Kako potem prodajalci e-poštnih seznamov dobijo e-maile? Pomislite, da imate seznam e-mailov, ki so jih pridobili avtomatski robotki, ki brskajo po spletnih straneh. Ali pa, da so prodajalci pridobili e-mail naslove od ljudi s pretvezo, da gre za nagradno igro. In namesto novega avta bodo dobili vaš mail. Včasih so prakse pridobivanja e-mailov za plačljive sezname neetične ali pa celo na robu legalnosti.

2. Kvaliteta seznama je vprašljiva in veliko podatkov je neveljavnih

Realno število resničnih e-mailov bo mnogo manjše od tistega števila, ki ste ga plačali. Nekateri e-maili ne bodo več obstajali, nekateri podatki bodo pomankljivi ali celo napačni (imena oseb) in na seznamu bo ogromno ljudi, ki sploh ne vejo, da so na takšnem seznamu. Seveda vam bo prodajalec povedal, da je seznam posodobljen, da so vsi na seznamu soglašali s tem, da želijo dobivati e-mail sporočila vseh mogočih ljudi in podjetij.

3. Ljudje s seznama vas ne poznajo

Vaše e-maile bodo dobili ljudje, ki vas ali vašega podjetja ne poznajo. Za vas niso še nikoli slišali in vi jim pišete. Ne mislite, da ljudje komaj čakajo na e-pošto neznancev. Večina jih vašega maila ne bo prebrala in vas bo uvrstila direktno med vsiljeno pošto ali spam.

4. Isti seznam je kupilo mnogo podjetij

Z nakupom seznama e-poštnih naslovov niste postali ekskluzivni in edini lastnik teh naslovov. Isti seznam je kupilo še mnogo različnih podjetij. Juhej, pa ste postali član spamerske skupine podjetij, ki pošilja maile neznancem. Vas nič ne skrbi za ugled vašega podjetja?

5. Odzivnost seznama bo izredno slaba

Ne pričakujte visoke odzivnosti pri pošiljanju e-mailov kontaktom iz kupljenih seznamov. Večina ljudi, ki bo prejela mail, ga ne bo odprla, ker ne pozna vašega podjetja. Nekateri bodo e-mail direktno označili za vsiljeno pošto, brez da bi ga sploh odprli. Če pa ga že kdo odpre, zakaj bi vam sploh zaupal?

6. Znižujete dostavljivost e-mailov in ugled vašega IP naslova

Kaj se lahko zgodi, ko pošljete e-mail? Prejemnik ga lahko uspešno prejme, lahko pa ga preusmeri med vsiljeno pošto (spam). Lahko pa ga pred tem prestreže ponudnik e-mail storitev in e-pošta nikoli ne doseže e-poštnega predala prejemnika (ker filtri ugotovijo, da gre za spam). V tem primeru ne boste sprejeli nobenega sporočila, da pošta ni bila dostavljena. Lahko pa se zgodi, da dobite sporočilo o napaki, da e-mail ni bil dostavljen. V takšnih primerih pošiljate na e-mail naslov, ki ne obstaja.

Pri kupljenih seznamih e-mailov se zelo pogosto dogaja, da veliko mailov ne obstaja in da veliko ljudi, ki dobijo e-mail, prijavi vsiljeno pošto. In to vam prične zmanjševati oceno pošiljatelja. Čim vaša ocena pade pod 70 od 100 točk, bo dostavljivost vaše e-pošte pričela padati. Vaša e-pošta bo torej filtrirana in vedno manj ljudi jo bo uspešno prejelo. Nekateri je ne bodo sploh prejeli, nekateri pa bodo vaše e-maile našli v mapah z vsiljeno pošto. Problem z dostavljivostjo zaradi spamerskega ugleda vašega IP-ja bo uničila vaš e-mail marketing.

7. Kršite pravila uporabe ponudnikov e-mail storitev

Če za množično pošiljanje e-poštnih sporočil uporabljate katerega od ponudnikov e-mail storitev – kot sta na primer MailChimp in AWeber – potem kršite njihova pravila uporabe. Uporaba kupljenih e-mail naslovov je pri večini podobnih ponudnikov prepovedana in vam ob nespoštovanju tega pravila lahko ukinejo uporabniški račun.

Kakšen e-mail seznam raje ustvarite?

Zgradite svoj e-mail seznam, na katerega se bodo ljudje sami prijavili, ker ste jim všeč in dejansko želijo prejemati vašo e-pošto. Gradnja takšnega seznama je sigurno bolj zamudna in dolgotrajna kot nakup seznamov. Vendar s tem dobite tudi zdrav seznam e-mailov, ki vam bo zagotavljal visoko dostavljivost, višjo stopnjo odprtih e-mailov in višjo stopnjo klikov na povezave znotraj e-pošte. Posledično pa boste s tem pridobili tudi več kupcev.

Preberite še:  Vsebinski marketing - 23 najpogostejših vrst vsebine

Pin It on Pinterest

Share This