Pisanje poslanstva se morda zdi preprosto. Kratko besedilo, ki v nekaj stavkih lepo zaobjame bistvo podjetja že ni težko napisati, kajne? No, za večino ljudi je pisanje poslanstva nočna mora, saj se nam prave besede, ki najbolje opišejo naš posel vedno izmikajo. Namesto treh stavkov napišemo celo stran, ali pa ne zmoremo napisati več kot pet besed.

Za lažji in hitrejši postopek opredelitve vašega poslanstva sem pripravil nekaj vprašanj, ki vam bodo pomagala pri pisanju.

Vključimo v pisanje poslanstva podjetja zaposlene ali ne?

V kolikor ima vaše podjetje več zaposlenih, vam svetujem, da poslanstvo sestavite sami, ali pa s pomočjo najožjih sodelavcev, ki resnično poznajo vaše podjetje. Namreč, lahko se zgodi, da vaši zaposleni ure in ure debatirajo in pametujejo o besedah, o njihovem pomenu, o tem kdo je kaj prvi rekel, kaj je bolj pomembno in podobno. In v takšnih primerih se največkrat zgodi, da je poslanstvo opredeljeno preširoko in nejasno ter povsem zgreši bistvo.

12 korakov, ki vas bodo vodili do popolnega poslanstva:

  1. Zakaj naše podjetje obstaja?
  2. Zakaj smo začeli delati to, kar delamo?
  3. Kaj delamo vsak dan?
  4. Katere potrebe in želje kupcev naši izdelki in storitve zadovoljijo?
  5. Katere probleme kupcev naši izdelki ali storitve kupcem odpravljajo?
  6. Kako naše podjetje izboljša življenje naših kupcev?
  7. Kdo so naši ciljni kupci?
  8. Kateri trg je za naše podjetje najpomembnejši?
  9. Kaj zagotavljamo našim kupcem?
  10. Zakaj kupci kupujejo pri našem podjetju in ne pri konkurenci?
  11. Zakaj so naši izdelki ali storitve boljše od konkurenčnih?
  12. Po čem želimo, da nas kupci poznajo?
Preberite še:  Boste z vsebinskim marketingom razkrili vaše poslovne skrivnosti?

Z odgovori na zgornja vprašanja boste pridobili vse potrebne podatke za odlično napisano poslanstvo. V kolikor so vam do sedaj pomagali sodelavci, raje nadaljujte sami.

Kakšno mora biti poslanstvo vašega podjetja:

  • Kratko (napišite največ 25 besed)
  • Zapomljivo
  • Navdihujoče
  • Lahko razumljivo
  • Brez nejasnih, dvoumnih ali izumetničenih besed

Naj vsaka beseda šteje. Končali boste šele, ko ne boste mogli spremeniti, zamenjati ali odstraniti niti ene besede več. Najmočnejša poslanstva so tista, ki vsebujejo konkretne, preproste besede in si jih z lahkoto zapomnimo. Pisanje poslanstva zahteva čas. Ni kratek proces, saj morate odgovoriti na nekaj res težkih vprašanj. In biti morate iskreni.

Večina podjetnikov ugotovi, da je proces ustvarjanja poslanstva podjetja ravno tako koristen kot poslanstvo samo. Vzrok za to je poglobljeno razmišljanje o svojem podjetju in iskanju identitete podjetja. Ko postavimo bistvo našega podjetja pod mikroskop, postane kristalno jasno, kaj je za razvoj podjetja resnično pomembno in kaj ne.

Pin It on Pinterest

Share This